Tak działem się w 2021r. – Podsumowanie roku

Podsumowanie roku 2022

2021 dobiega końca. Dla mnie, końcówka roku to zawsze czas pewnego podsumowania i planowania kolejnych 365 dni. Tworzenie podsumowania to moja blogowa tradycja. Lećmy więc z tym, co działo się u mnie w tym roku.

Najciekawsze wydarzenia 2022r.

No dobra, to zacznijmy od „highlightów” – najciekawszych dla mnie wydarzeń tego tego roku.

Kurs górskiej turystyki zimowej
Ależ to była wspaniała przygoda. Piękna pogoda, dużo śniegu i piękne Tatry. Masa wiedzy na temat gór, lawin, asekuracji, budowania stanowisk itp. 2 dni intensywnych zabaw górskich. Wróciłem bardzo zainspirowany.

Seria reportażowa „Niewidzialni Bohaterowie”
Na początku roku, rozpocząłem pracę nad serią filmów – wywiadów z ratownikami, którzy poświęcają się dla bezpieczeństwa nas wszystkich. To były świetne rozmowy – nie tylko o pracy, ale też pasjach. Rozmawiałem ze strażakiem, ratownikiem medycznym, ratowniczką TOPR, ratownikiem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego i ratownikiem wodnym. Co łączyło te osoby? Odwaga. A prawdziwa odwaga bierze się z pasji. Jeżdżenie po Polsce i przygotowywanie materiałów dało mi bardzo dużo do myślenia. Wspaniałe doświadczenie.

COViD
Wziąłem i zachorowałem na COViD. 2 tygodnie siedzenia w domu. Nie było to przyjemne doświadczenie i nie pamiętam, kiedy mnie tak ścięło. Ale na szczęście, też dość szybko udało mi się wrócić do formy.

Wesele Andrzeja i Anity
Wielkie wesele Andrzeja – mojego przyjaciela i wspólnika, gdzie miałem okazję być świadkiem. Niełatwa to dla mnie funkcja, ale z dumą nosiłem ten tytuł i dałem całego siebie. Bardzo się cieszę, że mogłem być częścią tak ważnego dnia dla pary młodej :)

Chorwacja i Czechy
Jedyna podróż zagraniczna w tym roku. Pojechaliśmy samochodem nad Adriatyk. Było dużo pływania w morzu i jeżdżenia na rowerze. W drodze powrotnej, zatrzymaliśmy się na jedną noc w Czechach, żeby nie robić całej trasy na raz, co było strzałem w dziesiątkę.

½ Ironmana w Gdyni!
Moje ulubione wydarzenie tego roku, a przy okazji wykreślone marzenie z listy. 1,5 roku przygotowań. Nauki dobrego pływania, kompletowania sprzętu, regularnych treningów, poznawania świata triathlonu i zrobiłem to. Ukończyłem Ironman 70.3 w Gdyni. Było to dla mnie nie tylko przeżycie sportowe, ale w pewnym stopniu też duchowe. Nawet teraz morda mi się uśmiecha, jak przypominam sobie ostatnie kilometry biegu.

Festiwal Wibracje
Wyjazd prawie pod Suwałki, na festiwal Wibracje. Zetknięcie się z zupełnie nietypową dla mnie tematyką, a przy tym zupełnie nowymi bodźcami dla mojego mózgu. Było przepięknie i dobrze. Kilka wykładów dało mi do myślenia. Wróciłem z worem różnego inspiracji na zdrowsze życie.

Mnich i przetyra w Tatrach
Latem wszedłem na Mnicha – jeden z tatrzańskich szczytów, na który nie prowadzi szlak i trzeba się wspinać. Ile razy byłem nad Morskim Okiem, tyle razy zastanawiałem się czy uda mi się tam wejść, bo w panoramie gór, ta jedna bardzo się wyróżnia swoją budową. No i się udało.

Tego dnia było nam jeszcze mało i zamiast wrócić grzecznie na parking, wybraliśmy dłuższą drogę – przez Dolinę 5 Stawów. Alleee były zakwasy. Lubię tak :)

Rozwój Brave New
Na koniec zostawiam rzecz, która w sumie zajmowała mi najwięcej czasu i mojej uwagi. Rozwój Brave New. Włożyliśmy w tym roku masę pracy. Kilka dni temu, zrobiłem sobie świetne podsumowanie i analizę popełnionych błędów. Policzyłem, ile nas te błędy kosztowały i złapałem się za głowę. Wiemy, co trzeba robić w przyszłym toku. Tak czy inaczej – robota została wykonana, a my prawie podwoiliśmy się względem różnych wskaźników, którymi mierzymy rozwój względem poprzedniego roku. No i udało nam się wyjść za granicę – złapaliśmy kilku stałych klientów z Wielkiej Brytanii, a to jest game changer.

Umiejętności zdobyte w 2021 roku

Lubię się rozwijać pod wieloma kątami. Czego się nauczyłem w tym roku, jakie umiejętności zdobyłem., w czym czuje się lepszy?

• Mocne podniesienie angielskiego
  • Latanie dronem
  • Tworzenie reportaży video
  • Wspinaczka górska zimą (kurs)
  • Ratowania życia (kurs pierwszej pomocy)
  • Lepsze prowadzenie projektów
  • Zarządzanie firmą, delegowanie zadań, budowanie zespołu
  • Bezpośrednia komunikacja (Ważna dla mnie umiejętność)
  • Nowe formy ruchu -Animal flow, joga, rozciąganie. Powinno być tego więcej, ale to ważny punkt na przyszłość
  • Pływanie. O panie! Ale podskoczył mi poziom pływacki
  • Obsługa newsletterów
  • Masa rzeczy o samym sobie. Ale to temat na osobny punkt.

Rok mnicha

Wchodząc w 2021 r. zapowiedziałem sobie, że będzie to „rok mnicha”. Tak nazwałem sobie swoje postanowienie większego wejścia w głąb siebie. Szukałem więcej spokoju, radości z małych rzeczy, doceniania życia. Miałem poczucie, że ostatnie lata mocno mnie zmieniły i zatraciłem te takie drobne rzeczy, które składały się na mój optymizm.

Szukałem więc drogi powrotnej do tego. Różne to były drogi, ale muszę powiedzieć, że niektóre z nich wywróciły mi w głowie (bardzo pozytywnie). Co się tutaj działo, pozostawię już dla siebie, ale na pewno duży krok w stronę mnicha został poczyniony. Dzięki temu, wchodzę w 2022 r. z bardzo dobrą energią i majowym luzem, którego brakowało :)